6 клас

Тема. Дроби в нашому житті.
Мета. Навчальна: навчати поєднувати математичну і нематематичну інформацію, пов’язану з вибором професії; вдосконалювати знання учнів про дроби в повсякденному житті і в майбутньому, дії з ними; закріпити вміння і знання учнів розв’язувати задачі життєвого змісту.
Розвиваюча: використовувати задачі життєвого змісту, пов’язані з професіями майбутнього для формування в учнів цілісного уявлення про систему знань для майбутнього навчання і життя; розвивати вміння аналізувати ситуацію з різних боків; творчі здібності, гнучкість мислення.
Виховна: виховувати культуру математичного мовлення; активність учнів, увагу, інтерес до нових життєвонеобхідних знань і прагнення їх набути.
Тип уроку. Урок систематизації та узагальнення знань.
Форма уроку: урок- проект.
Наочні посібники. Мультимедійна система: комп’ютер, проектор, екран; картки для усного рахунку; плакати із задачами; картки для групової форми роботи; плакати з умовами і відповідями.
Хід уроку.
Девіз уроку: Мислити послідовно, судити переконливо, спростовувати неправильні висновки повинен кожний: фізик і поет, тракторист і математик.
                                                                               Е. Кольман
І. Організація класу.
Вступне слово вчителя.
   Народна мудрість говорить, що життя людини пройде не марно, якщо вона посадить дерево, побудує дім, виховає дитину. Діти, чи посадили ви дерево? А чи мрієте ви побудувати будинок? А чи можете ви вже зараз побудувати будинок? Але можна підготуватися до цього вже сьогодні. В кожного з вас є своя заповітна мрія - це обрати професію. Послухайте, яку мрію має Артем.
Виступ учня Артема.
Моя мрія – одержати музичну освіту і стати співаком. Також я мрію заробити багато грошей і побудувати будинок.
Вчитель.
   Ми маємо допомогти Артемові у здійсненні його мрії, використовуючи знання про дроби. Місяць назад ми цей проект запланували, а сьогодні будемо його презентувати. Для цього використаємо свої знання з теми «Дроби в нашому житті» і пов’яжемо їх із знаннями, які необхідні нам під час вибору майбутньої професії.
ІІ. Актуалізація опорних знань, умінь та навичок.
1.    З історії дробів.
( Учні зачитують відомості з історії виникнення дробів).
1 учень.
  Основним джерелом виникнення дробів було вимірювання. Спочатку виникають такі дроби: половина, чверть, третина, півчверть, півтретина.
2 учень.
  Перші дроби виникли не в результаті ділення. У Стародавній Греції дроби розглядають як відношення чисел. У записі знаменник писався над чисельником.
3 учень.
  У древній Русі дроби називали «частками». Окремі дроби мали спеціальні назви. Наприклад, 1/3 - треть, 1/6 - півтреть, 1/5 – пятина, 1/10 – десятина. У Росії вчення про дроби вперше виклав Л. П. Магніцький.
2.    Усні вправи.
1.    Пояснити правило скорочення дробів.
50/100=1/2;  11/33=1/3;  25/40=5/8;  49/70=7/10
1/4=7/28;  3/5=18/30;  6/11=18/33;  2/3=18/27
2.    Вставити пропущені числа у клітинки.
3/8-/=0;   0+7/=/9;   5-1/=4,/2;   3-2/=2,/3
3.    Порівняти.
1 і 1/2;   0 і 5/12;   1/8 і 1/12;   13/11 і 13/14
4.    Скласти правило. ( Слайд).
З даних слів на слайді скласти відоме вам правило.
одержимо
на
число
відмінне
якщо
дробу
то
дріб
рівний
даному
поділити
і
знаменник
чисельник
або
помножити
5.    Робота в групах за картками.
( В учнів картки з умовою, а в учителя-з відповідями. Після виконання завдань, вчитель перевіряє роботи).
6.    Індивідуальна робота за картками.
Скласти пропорції за картками.




 








                         
 







 
Вправа «Дерево».
Мета: швидке відновлення сил упродовж уроку, усунення стресу, набуття впевненості у собі.
   Зведіться на ноги, поставте ноги на ширину плечей,заплющте очі. Уявіть себе сильним, могутнім деревом. Ваші ноги-це коріння, що сягає глибоко в землю; дістає води. Ваше тіло-це стовбур, що знаходиться в повітрі. Ваші руки-це гілки, що тягнуться до сонця. Над вами світить яскраве сонце. Відчуйте себе розкішним деревом. Ви одержуєте енергію від землі через коріння, енергію сонця-через гілки. Дме легенький вітерець, ви відчуваєте його дотик. Ви-високе, струнке дерево, ви твердо стоїте на землі. Погляньте, яке ви дерево... Вправу закінчено, розплющте очі.
ІV. Захист проекту.
1.     Вчитель.
   Зараз кожен з вас допоможе нашому Артему здійснити його мрію. Всі ви також мрієте отримати ту професію, яка вам подобається. Ми побачимо, як ваші вміння майбутніх професіоналів допоможуть у побудові та облаштуванні будинку для Артема.
2.     Слайд-шоу. (Демонстрація картинок різних професій, які мріють отримати діти в майбутньому).
3.     Розвязування задач.
Професія-садівник.                Задача 1.
  Мрія Артема - посадити фруктовий сад біля будинку з 36 дерев. 2/9 всіх дерев-вишні; 4/9-яблуні. Решта-інші фруктові дерева. Скільки вишень і скільки яблунь буде у саду?
(Учні колективно розвязують задачу).


Професія-будівельник.         Задача 2.
  Біля будинку потрібно поставити новий паркан прямокутної форми шириною 9,1/3м, а довжиною-11,1/2м.
(Учні пропонують план розвязування. Це завдання вчитель задає на домашнє опрацювання).
Професія-маляр-штукатур.      Задача 3.
  Наш Юра Працелюб може пофарбувати паркан за 8 годин, а Богдан Ледащенко з 6-Б класу-за 24 години. Яку частину паркану вони пофарбують разом за 1 годину, якщо будуть працювати разом?
(Самостійна робота в зошитах).
Професія-вчитель.                   Задача 4.
  Мрія Сашка - відкрити у будинку товариша благодійну школу, схожу зі школою «Піфагорійців». Скільки учнів буде у цій школі, якщо хлопчиків-8, що становить 2/3 всіх учнів?
(Учні розвязують задачу усно, коментуючи розвязання).
Професія-швачка.                   Задача 5.
(Задача у вигляді таблиці).
                  Кількість
          Довжина (в метрах)
                       2
             7,5
                       8
              х
               
  Дівчатка можуть пошити занавіски для вікон у будинку.  Скільки метрів тканини треба для 8 вікон, якщо для пошиття занавісок на 2 вікна витратили 7,5м?
(Дівчатка складають пропорцію, хлопчики - розвязують).
Професія-бухгалтер-економіст.   Задача 6.
  Під час підрахунку коштів, витрачених на будівництво будинку, бухгалтеру запропонували нашвидкуруч обчислити вирази.
1/2 + 0,5;           0,6 – 1/2;             1/25 + 0,4;            1/4 + 0,25
( Розвязування в парах).
Професія-повар-кондитер.       Задача 7.
  По закінченню будівництва всіх вирішили пригостити печивом. Для випікання 2 кг печива витратили 500г цукру. Скільки треба взяти цукру, щоб спекти 10 кг печива?
(Учні усно складають пропорцію і дають відповідь).
V. Підсумок уроку. Оцінювання знань учнів.
VI. Домашнє завдання.

Розвязати задачу, запропоновану на уроці. № 346(в, г) - з підручника.

Комментариев нет:

Отправить комментарий